Marketing mobilny jakiego nie znacie. Sprawdź!

Co to jest marketing mobilny?

Marketing mobilny dla wielu osób kojarzy się z promocyjnymi smsami. Nic dziwnego bo przez wiele lat tak to właśnie wyglądało. Bum na telefony dotykowe wymusił pewny zmiany. Strony internetowe zaczęły być przystosowane do urządzeń mobilnych. Pojawiły się także produkty marketingowe kierowane głównie do osób które korzystają z smartfonów. Dziś rynek usług mobile jest jednym z najszybciej się rozwijających. Generuje milionowe dochody. Chcesz wiedzieć jak to działa?

Dostosowanie do rynku

Przed przystąpieniem do kampanii mobilnej musisz mieć pewność że będzie ona działała na najpopularniejszych systemach operacyjnych. Obecnie największy udział w rynku ma Android oraz iOS. To właśnie o tych dwóch systemach musisz pamiętać. Jeżeli zignorujesz któryś z nich stracisz wiele potencjalnych klientów. Zanim wystartujesz ze swoją kampanią upewnij się że jest ona dobrze przystosowana. Warto przeczytać: http://www.forbes.pl/system-operacyjny-android-ma-rekordowy-udzial-w-rynku-smartfonow,artykuly,208810,1,1.html

Szybkość reakcji

W kampanii mobilnej liczy się szybkość. Wiele osób które decyduje się na zakup usługi/produktu liczy na szybką odpowiedź na swoje pytanie. Dlatego bardzo ważne jest abyś reagował na zapytania w odpowiedni sposób. Ludzie korzystający z urządzeń mobilnych zawężają formę zadając bardzo często konkretne pytania. Staraj się w takim samo sposób odpowiadać.

Pamiętaj o zgodach

Przed wysłaniem masowej ilości zapytań ofertowych sprawdź czy wszyscy klienci wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości marketingowych. Jeżeli nie a mimo to wysłałeś do nich swoją ofertę możesz liczyć na skargi, telefony z prośbą o wyjaśnienie oraz na to że Twoja firma pojawi się w mediach społecznościowych jako ta która prowadzi agresywne praktyki marketingowe.

Target, target, target

Marketing mobilny - Windows mobilePlanując kampanie mobilną musisz pamiętać o tym aby bardzo dokładnie określić swój target. Prowadząc restauracje inną ofertę przygotujesz dla studenta a inna dla biznesmena który nie ma czas na gotowanie. Jest to niezwykle istotne. Bardzo często trafne wybranie targetu definiuje udaną kampanię reklamową.

Ograniczaj czasowo

Stosując reklamę mobilną bardzo dobrym pomysłem jest wysyłanie ofert ograniczonych czasowo. Dlaczego? W ten sposób tworzysz w głowie klienta obraz że jak się nie pośpieszę to mogę przegapić coś wartościowego. Np. Tylko dziś Twój ulubiony obiad o połowę taniej. Taka informacja na pewno pomoże Ci w zapełnieniu lokalu. Jeżeli dołożysz do tego wysokiej jakości produkt klienci na pewno wrócą.

Kody QR

Reklamując się na plakatach lub słupach ogłoszeniowych pamięta o koda QR. Staraj się w ten sposób skracać link które prowadzą do oferty reklamowej. W ten sposób klientowi jest o wiele łatwiej sprawdzić co kryję się pod linkiem widocznym na plakacie.

Przypominaj o kampanii

Staraj się przypominać w mediach społecznościowych o swojej kampanii mobilnej. W ten sposób na pewno zwiększysz konwersje. Musisz jednak pamiętać aby wspomnienie o kompani było subtelne i wyważone. W ten sposób ludzie nie poczują się zaszczuci przez Twoje poczynania marketingowe.

Zbuduj tajemnice

Jeżeli planujesz wprowadzić nowy produkt lub usługę dobrze jest wokół tego budować pewnego rodzaju tajemnicę. W ten sposób klienci będą starali się wymyślić co to może być. Zaszczepisz w ich głowach ciekawość. Możesz także dawać wskazówki i rabaty promocyjne w postaci QR kodów.

Najważniejsza rzecz

Zanim zabierzesz się za mobilną promocje musisz zadbać o swoje zaplecze. To jedna z najważniejszych rzeczy dlatego zostawiłem ją na sam koniec. Media społecznościowe, strona internetowa to rzeczy bez których Twoja kampania skazana jest na porażkę. Ludzie ufają firmom które łatwo odnaleźć w sieci. Storna z adresem oraz żywy fanpage to dla nich gwarancja że działasz i jesteś prawdziwą firmą. Na takim zapleczu opiera się również marketing internetowy. Bez tego nie ma promocji w sieci.

Podsumowanie

Informacje zawarte w tym tekście to dopiero początek wielkiego świata jakim jest marketing mobilny. Jest to doskonałe narzędzie które pozwoli Ci dotrzeć do tysięcy odbiorców musisz jednak pamiętać że wszystko powinno być zaplanowane z głową. Tak samo jak w sieci. Kiepska kampania wygeneruje straty a nie korzyści. Pamiętaj o tym.